lördag 14 december 2013

Trött mamma


Tröttare än tröttast var jag imorse då jag ju kom i säng sent och så väckte Janiina mig tidigt, hon somnade om men då hon sover oroligt bredvid mig och sparkas och slåss i sömnen så fick jag inte mycket sömn inte.
Maken jobbade förmiddagen så jag var ensam hemma med trollen.
jag var så trött så jag orkade inte upp då barnen vaknat, istället låg jag kvar och lyssnade på deras glada skratt och prat medan de lekte.
Sen kommer William in och frågar om de fick äta nachochips.
Kanske inte bästa idéen att låta de äta det före frukosten, men så härligt att höra glädjen då de fick göra det!

Det blev en hemma fixar dag idag med tvätt och lite organisering. Möblerade om i lekrummet till slut.
Skönt att ha fått det klart.

Vi fick middagsgäster också då vi spontant bjöd in vaari och Helena till oss.
På kvällen skulle jag bada Janiina. Jag duschar av henne som vanligt, sen tänkte jag leka med henne men hon pekar på toastolen och säger "sitt dä". Jag gör som tillsagd varvid hon pekar på min telefon som ligger på handfatet och säger "ta dä". Sen vänder hon ryggen åt mig och ägnar sig helhjärtat åt vattenlek... Bestämd ung dam.
Vi plockade upp vår gran ikväll också, fin är den och mycket större än den gamla. Nu ska den bara dekoreras också...
// Sargit

Inga kommentarer: