onsdag 25 december 2013

Juldagen

Som tradition så gick jag till julottan på morgonen, den finska julottan som börjar något senare.
Jag fick med mig båda stortrollen.
Efteråt ville de tända ljus,
och titta närmare på julkrubban.
Sen körde jag Sanna och William direkt till Sigtuna till Bergmans innan jag åkte och hämtade M-P, Janiina och Heidi.
Resten av dagen från frukost fram till kvällen tillbringade vi sen med min pappa, Helena, Tina, Nadja, Patrick och lilla Rasmus.
Efter frukost så roade sig Sanna och William med sina nya datorer medan vi väntade på Nadja med familj.
 Glädjen var stor då de väl kom. William ville gosa med sin kusin så klart. Jag fick dessvärre inte hålla honom så mycket då Janiina var så svartis.
Efter att vi ätit julmat så var det så småningom dags att dela ut paketen under/bredvid granen.
Dagens stora hitt för William var hans efterlängtade fiol med fiolväska som han önskat sig i två år!
Janiina fick en trumma som hon gladeligen trummade på senare.
 Utan att någon talat om hur man gör så ställde sig William upp för att demonstrera hur man spelar.
Sanna fick också prova. (observera att båda valde idag att ha på sig sina nya utklädningskläder).
Många fler härliga julklappar fick barnen och glädjen i deras ansikten var en fröjd att titta på.
Janiina var på lite dåligt humör dock då hon fått hoppa över middagsluren.
Tusen tack för alla fina julklappar!
Väl hemma så avrundade jag kvällen med två filmer, först "Dumma mej" med Heidi och sen "Pacific rim" ensam. Nåja, jag fick sällskap av Janiina sista halvtimman då hon vaknade. Hon sa ojoj och ajaj medan hon såg på stridsscenerna.
Men gott sov vi sen båda två, så gott man nu kan med en lite människa klistrad vid sin sida...
// Sargit

Inga kommentarer: