onsdag 18 december 2013

Nyköping tur och retur

Planen var att Sanna och William skulle få börja sitt jullov tidigare, redan idag, och då åka till Nyköping till moster Nadja och vara där med moster Heidi några dagar och sen ta bussen hem med henne. Men Sanna sa att "jag vill vara med mina kompisar. Nu är det Williams tur att vara hos Nadja, jag var ju där sist". Så då var det bestämt.
Efter att vi lämnat Sanna på dagis så åkte vi iväg till Nyköping.
Tyvärr kände jag att jag var på väg att bli förkyld så jag kunde inte gosa med min söta systerson.
 Efter lunch så åkte jag och Janiina hemåt igen.
Då vi kom fram till Märsta så hade M-P precis hämtat Sanna på dagis och impulsivt bestämde vi oss för att åka till Sigtuna och fika på Choklad cafét och så bjöd vi in oss på middag hos vaari och Helena.
På cafét så njöt vi av gofika allihop och så klart en varmkopp choklad med marshmallows.
Jag hade tid på massage/kiropraktorn så medan jag var där åkte M-P till min pappa med barnen, sen hämtade han mig då jag var klar.
Barnen trivs hos vaari och Helena och det märks att de trivs att ha barnen där också.
Här busar/gosar Sanna med sin vaari.
Min förkylning blev bara värre så jag hade redan bestämt för att skippa två saker jag haft inplanerat för kvällen, innebandy och styrelsemöte, istället så somnade jag bredvid Janiina vid nattningen.
Vaknade då maken kom hem från träningen...
// Sargit

Inga kommentarer: