tisdag 3 december 2013

Bak på stjärnan

Idag var det bak-kväll även på Stjärnan, Sannas avdelning.
Även denna gång möttes jag och Sargit upp på förskolan, och tanken var att Sargit skulle åka och handla med Janiina och William medans jag stannade kvar för att baka med Sanna.
Men då Williams bak-kväll med Solen som skulle vara på onsdagen var inställd så fick han vara med och baka med oss istället.
De hade verkligen jättekul med bakningen även om just lussekatter var lite för knepigt att få ihop.
Det blev snarare lussepannkakor, 
och även lussebollar.
Tyvärr tog degen slut ganska snabbt men vi fick iallafall ihop en halv plåt med diverse "saffranskreationer".
Här är vi halvvägs in i bakandet.

Vi spädde på med lite pepparkaksbakande så att alla barnen skulle få baka sig nöjda.
Efter att alla hjälpts åt med att städa upp var det dags för julgröt och macka, vilket vi alla åt med god aptit.
Men därefter var jag tvungen att bryta upp lite i förväg då jag även skulle ta med två av barnens dagiskompisar Alice och Frida hem från förskolan.
Deras pappa Mats hade nämligen ringt tidigare och bett om hjälp med hämtning då han blivit ordentligt försenat på väg hem från jobbet.
Så nu skulle jag alltså få med mig 4 barn hem vilket blev ganska omständigt då alla busade upp varandra. 
Tur nog fick jag hjälp med påklädnaden av en ur personalen, annars hade jag nog fått lite psykbryt.
Men när alla väl var påklädda gick det hur lätt som helst och väl hemma lekte alla barnen hur snällt som helst tills Mats kom och hämtade de sina.
Då var klockan så pass mycket att det bara var kvar att natta barnen.

// M-P

Inga kommentarer: