fredag 20 december 2013

Sonen hemma och svärmor på visit

Janiina fick hänga med mig på jobbet på torsdag då jag hade några möten inplanerade.
Till mina kollegors glädje så saknade jag röst idag, hihii.
Medan Janiina sov efter lunchen hann jag med det viktigaste och sen åkte vi hem. Jag återvände till kvällen och jobbade undan tre dagars jobb på några timmar, hann med det mesta så då kunde jag ta "jullov".
 På fredag hälsade jag och Janiina på hos min mamma, vi tog bussen dit.
Innan hemfärd så tog vi lite lunch vid grillen, jag fick inte ha mina pommes ifred...
Senare på eftermiddagen hämtade jag och Janiina hem William och Heidi från Arlanda, sen hämtade vi Sanna på dagis och åkte iväg till Stinsen för att handla en present inför ett kalas som Sanna och William skulle på.
M-P fick hämta barnen sen medan jag och Heidi fortsatte att kika runt en stund till.
Vi hann hem och äta lite innan jag fick ge mig ut igen, ännu en tur till Arlanda.
Denna gång för att hämta svärmor. Hon kom bara på lite mellanlandning tyvärr, då hennes flyg vidare till varmare land avgår på söndag morgon.
Barnen tog glatt emot sin farmor och självklart valde de henne att läsa kvällssagor.
Synd att hon inte kan stanna längre denna gång men skönt för henne att få resa utomlands.
Blev rätt tidig sänggång för oss alla, jag saknade fortfarande röst och kan ju säga att det är ingen bra kombination med barn som inte ens vill lyssna på vad man säger och gör saker de inte ska göra...
// Sargit

Inga kommentarer: