söndag 29 december 2013

Hemma dag, nästan...

Trött var jag imorse, tur att barnen roade sig rätt bra själva.
Vad de lekte vet jag inte men så här såg Janiina ut vid ett tillfälle.
Spontant bjöd jag över en nygranne med barn på lunch, sen gick vi alla ut till lekplatsen och lekte. Vi fick med oss Klara också.
Jag hann inte ta bilder alls, så upptagen var jag med att leka, hihii.
M-P hämtade Janiina då han kom hem från jobbet då hon började bli trött.
Vi var ute en ganska lång stund och sen gick vi in hos nya grannen Bailey och värmde oss med lite varmchoklad och mackor till mellanmål och så lite lek på det.
Snart nog var det dags att gå hem för middag och Klara fick till Sannas glädje följa med och äta hos oss.
Då vi följt henne hem så gick vi över till nästa granne Mats för att ta en kvällsfika då de kommit hem igen och ville att vi skulle kika in.
En härlig dag helt enkelt som avslutades med kvällssagor med barnen för min del medan maken hämtade sin mamma från flyget.
Och nej, Sanna och William hann inte somna innan farmor kom, tror de längtade så mycket att de helt enkelt vägrade sova.
// Sargit

Inga kommentarer: