lördag 28 december 2013

Palt och bio

Igår på morgonen åkte min syster Heidi åter till jobbet, M-P skjutsade henne till flyget innan han själv åkte till sitt jobb.
Sanna och William var lite besvikna då de inte fick säga hejdå fast de hade gjort det innan läggdags, men de tänkte inte på det då antar jag.
På kvällen var vi inbjudna till familjen Beutler för den årliga traditionen annandagpalt som blev framskjutet till tredjedag palt.
Vi åt med god aptit och så blev det en hel del lek och bus för barnen.
Idag blev det en hemma dag för alla utom mig.
Jag åkte iväg till Heron city med Elin för att tillsammans med henne se på "Lassemaja - Von Brons hemlighet", min första Lassemaja upplevelse. Det var hennes försenade födelsedagspresent som vi inte hunnit med och som vi gärna ville ge henne innan året tog slut.
Vi hann med att kika lite i affärer och äta lunch också, köpte skridskor till stortrollen som de ska få i födelsedagspresent. Jag var egentligen klar med alla presenterna redan men då de ska börja på skridskoskola i januari så behövde de skridskor så då kunde de lika gärna få dem i paket än senare...
// Sargit

Inga kommentarer: