måndag 28 oktober 2013

Yllebröllopsdag

Idag var M-P hemma med trollen då förskolan var stängd på grund av studiedag.
Så medan jag var på jobbet åkte han iväg med trollen på lite äventyr, bland annat åt de lunch på Ikea där han upptäckte snart att de visst inte var ensamma där. Han hade glömt bort att det är höstlov denna vecka...
Till i eftermiddag och kväll hade jag fixat barnvakt för våra troll och fast jag drabbats av förkylning igår så är jag envis nog för att inte låta det hindra mig att få romantiskt kvalitets tid med min älskade make, det händer ju inte så ofta att vi får tid att njuta av varann på tu man hand och idag firade vi ju trots allt yllebröllopsdag!
Men det vi inte hade räknat med var att vår älskade son skulle bli sjuk han med, så istället för romantisk middag ute fick vi ha en romantiskt middag med god mat hemma istället och så klart lyxade vi till det med efterrätt också till tjejernas glädje. William ville inte ens ha efterrätt och han slocknade i soffan, febrig som han var, medan vi andra åt.
 Men Sanna och Janiina åt mer än sin del av tårtan.
 Vi fick i alla fall mysa ihop oss i soffan när barnen somnat och så såg vi på film, "Croodarna".
Länge sen jag skrattat så mycket under en film, så har du inte sett den gör det.
// Sargit
p.s.
hittade inga yllekalsonger till maken men dock ett par yllefingervantar och fina rosor stod på bordet och väntade på mig då jag kom hem... lite kul att försöka använda sig av bröllopsdagarsårsteman men vissa år är det svårare än andra...

Inga kommentarer: