lördag 12 oktober 2013

Rasmus dopdag


Då var dagen som vi väntat på här. Min systerson Rasmus dopdag.
Det blev en snabb visit på eurostop för mig och Sanna då jag saknade strumpbyxor till min nya kjol då det visade sig vara hål i de jag tänkt ha och så skulle jag se om jag hittade en skjorta i "rätt" färg åt M-P. Vadå ute i sista minuten, hihii.
Vi kom iväg nästan den tid vi planerat och tog en lunch paus på Max i Solna.
Vi hade hela tio minuter till godo då vi anlände till S:t Nikolas kyrkan i Nyköping.
Våra fina troll, tyvärr ville inte min telefons kamera samarbeta idag då många bilder blev suddiga (upptäckte först senare att jag hade fel inställningar i den...).

 Janiina gillade då det spelades och sjöngs, hon klappade då musiken tystnade.
 Rasmus blir döpt.
 En nydöpt Rasmus, välkommen till den kristna familjegemenskapen.
Han var inte alls nöjda över att få vatten på sitt huvud...
 Janiina och Sanna myste lite med vaari och Helena.
 Rasmus med föräldrar och faddrar (eller gudföräldrar som jag säger oftast).
 Dopljuset och dopfuntet/skålen kom också med på bild.
 Trollen i väntan på att få komma in i församlingshemmet, Janiina var inte så nöjd då hon inte fått behålla psalmboken hon blev så förtjust i.
 På källarplan fanns det öppnaförskolans lokaler, häftigt stort var det!
Detta är bara lekrummet sen fanns det fika rum och sång/musikrum m.m. också. Gissa om barnen var nöjda!
 Lite porträtt bilder:
Moster Tina med Janiina, jag med min pappa och sist men inte minst min stiliga älskling i nya skjortan.
 Det gick vilt till nere i lekrummet, vi turades om att se efter alla busfrön.
 Några vurpor och bulor blev det, men våra verkar ha klarat sig utan trots den vilda framfarten.
 Trippelgunga eller syskongunga.
 Jag fick mysa lite med Rasmus.
 Det blev en del att städa i lekrummet senare då vi skulle avrunda. Barnen hade byggt en hinderbana över hela rummet.
 Janiina var så nöjd över att ha lyckats klättra upp själv efter lite övning. Sen gjorde hon nästan bara det, klättrade upp och åkte ner.
Tack Nadja och Patrick att vi fick vara med och dela Rasmus dopdag med er.
En väldigt trevlig fest och fint dop blev det.
Barnen sov då vi kom hem så det var bara att bädda ner dem i sina sängar.
Vi följde strax efter till drömmarnas värld lite oplanerat efter att vi gjort tappra försök att titta på ett av Jeff Dunhams shower, båda somnade vi mitt i...
// Sargit
p.s.
den observante la märke till att jag och tjejerna våra hade näst intill matchande toppar, jag hade lite längre ärmar bara och Sanna hade vit istället för ljus rosa som jag och Janiina.

Inga kommentarer: