fredag 18 oktober 2013

Fullt hus

Idag slutade jag tidigare då jag skulle ta barnen till Maxi på present jakt. Men det blev inte så mycket tidigare hämtning då jag måste åka och byta bil på makens jobb i Upplands-Väsby då han råkade ta forden med alla barnstolarna i. Lätt hänt då det är jag som haft Kian hela veckan på grund av att jag behövt det.
Nåväl, vi kom iväg till slut i alla fall och att leta efter presenter med barnen är ett äventyr i sig.
Till slut lyckades de välja något till sina vänner som jag ansåg var helt ok och inte för dyrt.
Trollen var nöjda i alla fall.
Som avrundning på shoppandet så tog vi en glasspaus då det åter igen säljs glassar för 10kr/st på maxi.

 Janiina är ett riktigt glassmonster, hon fullkomligt slukade sin glass innan vi ens hann blinka kändes det som.
Det märks att jag håller på att tappa föräldrarutinerna lite eftersom jag åkte iväg till Maxi utan skötväska, näsdukar, eller något alls. Detta då vi åkte direkt från förskolan vilket jag från början inte planerat att göra... Tur det fanns papper vid serveringen.
 Vi hann leka en stund på lekplatsen också. Dit anslöt sig Lina med Emma och Elin. M-P kom också dit och då vi var klara fick Emma och Elin följa med oss hem. Vi skulle få vara barnvakter till på lördag.
Till middag gjorde jag hemma gjorda pizzor, väldigt uppskattat av alla.
När pyjamasarna kommit på blev det fredagsmys med chips och film.
Tandborstningen gick som på räls, även om Janiina helst ville borsta sina helt själv utan hjälp av oss. Men det fick hon inte vilket hon så klart protesterade mot.
Det tog ett tag för barnen att komma till ro, men inte så lång tid som jag hade trott.
Snart nog sov alla i huset utom jag, till och med maken som skulle upp och jobba tidigt på lördag morgon.
Sanna och Emma fick dela säng, trångt men mysigt tyckte de.
Elin hittade jag på golvet då jag kikade in senare, hon förklarade dagen efter att hon tyckte den upplåsbara sängen var för obekväm...
// Sargit


p.s.
  • Dagens citat: "om man är jätte kall så att läpparna fryser ihop, då kan man inte svara"
  • Samtal mellan två trötta föräldrar via telefon tidigare i veckan: "blöjorna börjar ta slut på dagis, tar du med dig ett paket dit då du hämtar barnen?""visst, bara jag kommer ihåg så. Vems blöjor förresten?"" hur menar du nu?" kort tystnad "visst ja, det var länge sen de andra hade blöjor"

Inga kommentarer: