söndag 27 oktober 2013

Palt, äppelkaka och skriverier

Idag fick vi äran av att äta palt igen, han börjar bli riktigt duktig på den rätten måste jag säga.
 Alla åt med god aptit, men den som såg ut att njuta mest var nog Janiina som verkligen älskar palt.
M-P åkte iväg på sin dansträning som vanligt på söndagar och Klara kom över för lite lek. Inte långt därefter plingade Alex på och ville leka med trollen.
Så det vart fullt hus.
Klara och Sanna hjälpte mig att baka en äppelkaka medan Janiina sov och grabbarna lekte.
Jag hade bjudit över Klaras familj på eftermiddags fika och snart nog kom Stina med Leo till oss så i några timmar var vi två vuxna och sex barn i vårt lilla hus.
Fullt ös medvetslös men kul hade barnen, och vi övervakande mammor, det blev inte mycket över av äppelkakan inte.
 Både Sanna och William har börjat intressera sig mer och mer för att skriva. Speciellt Sanna med sin skrivbok som hon blivit fäst vid och "skriver" en massa i. Bokstäver är det men själva meningarna/orden är helt utan innebörd så när hon ber mig läsa vad det står så låter det väldigt knasigt men hon är nöjd.
Hon har haft lite svårt för S men idag släppte det så nu kan hon skriva hela sitt namn helt själv.
Vilket hon gjorde flera gånger om.
Sen ville hon att jag skulle skriva önskelista inför julen så jag fick skriva ner det hon sa hon önskade sig. När listan var klar så skrev hon under med sitt namn, några gånger för att vara på den säkra sidan.
 William ville också skriva en önskelista så det gjorde vi.
Kan säga att några saker som de önskade sig vet jag redan att "tomten" kommer med, hihii...
// Sargit

Inga kommentarer: