tisdag 15 oktober 2013

Familjesoppa det vill säga Matlaget

Vid frukostbordet ledsnade Janiina på att vänta på att jag skulle bre lite mer leverpastej på hennes nästan uppätna macka, så hon tog kniven i egna händer...
På kvällen  åkte vi till familjecentret då det var "Matlaget" där denna vecka (varannan vecka där varannan i Valsta kyrka).
Blev mycket kvalitets tid med barnen då jag knappt tog fram telefonen, bara för att ta några få kort.
Här bygger jag  och William med klossar. Nåja, jag tittade mest på då han byggde sitt stora torn men lite blev det byggt för mig med.
Självkart var det hörnan med rutschkanan som var mest populär.
Där åktes det länge. Tyvärr vill Janiina fortfarande göra allt som storasyskonen gör, så när William åkte kana ståendes så självklart skulle Janiina härma. Gissa om vi hade hjärtat i halsgropen!?! Fick återigen säga till på skarpen att man sitter ner och åker att man får inte stå och åka.
Mycket folk ikväll och trevlig hade vi.
// Sargit

Inga kommentarer: