onsdag 9 oktober 2013

Långa dagar

Det har varit många långa dagar på sistone, jag har kommit hem först till eller efter barnen gått till sängs.
Följden har blivit att stortrollen saknar mig, det vill säga så har de blivit väldigt mammiga.
Så ikväll lovade jag dem att jag ska hämta dem från dagis imorgon och därefter får de bestämma vad vi ska göra.
Ikväll löd önskemålet att pärla och göra plättar till middag.
Vi får väl se om de kommit på annat förslag till imorn.
Den uppmärksamme har sett att jag gjort en önskelista för barnens räkning inför jul och födelsedagar.
Det barnen ser fram emot redan nu är den julklapp/present de ska få från oss: en trevåningssäng.
Har ju lite annat också inhandlat, är faktiskt klar med allt utom en sak till Janiinas födelsedag, men det är ju först den 20:e januari så det hinner vi nog med att fixa innan det...
Har inte orkat ta fram datorn de senaste kvällarna, inte ikväll heller, och det tar sån tid att skriva via mobilen så därför får bloggen vila lite. Tar igen det senare som jag oftast gör.
// Sargit

Inga kommentarer: