söndag 13 oktober 2013

Härlig eftermiddag i solen

Jag jobbade förmiddagen och en bit in på eftermiddagen så maken kom med trollen till mig innan han gick till sin dansträning.
Våra troll känner sig rätt hemma på mitt jobb så de fick härja lite fritt i barnlokalen medan jag avrundade det jag höll på med.
Jag fick höra av Sanna "vi har inte fåt äta något godis alls på HELA veckan!" och så kunde vi ju inte ha det så när jag var klar och rummet efter trollen var städat så styrde vi våra steg mot affären.
Väldigt nöjda var barnen.
 Sanna och William ville ha plockgodis och då plocka själv så det fick de göra.
Blev så pass att det täckte botten i påsen men de var nöjda.
Då vi gick tillbaka så gick vi till lekplatsen nära mitt jobb för att fördriva tiden lite.
Klättra var det som var mest roligt idag såg det ut som.
 William var extra nöjd över sig själv då han vågade klättra så högt upp.
 Sanna kunde ju inte vara sämre hon så efter ett tag tog hon mod till sig.
 Janiina var som vanligt mer vild än tam, gullunge. Hon klarade sig själv upp och ner på rutschkana ställningen. Hon trivdes även där uppe rätt mycket både sittandes på bänkarna och ståendes på dem och på bordet *suck*.
Gunga gjorde vi ju också så klart.
 Det blev tjafs om vem som skulle få gunga på flygplanet, det löste Sanna och William på sitt eget sätt.
Då M-P hade match idag så bjöd jag in oss andra till min mamma på middag efter en kort visit på dansen.
Sanna och William släppte jag av där i förväg medan jag och Janiina åkte en sväng till affären.
Janiina hade inte sovit något på hela dagen (!) så hon somnade på vägen till affären och nästan under hela rundan där.
Då vi kom tillbaka till min mamma så mötte vi Sanna, William och henne i trappan, de skulle iväg och basta.
När de bastat klart åkte vi hem och då åkte de nya pyjamasarna på, vi hade köpt dem i fredags.
De var så nöjda över dem och ville testa dem om och om igen i mörka lilltoan, de var nämligen självlysande. "Vi kommer lysa ihjäl oss!" ropades det glatt flera gånger.
Tills slut, efter en lååång stund, kom de till ro och somnade gott i sina sängar.
Själv höll jag på att stupa i soffan igen...
// Sargit

Inga kommentarer: