fredag 11 oktober 2013

Janiinas första klippning

Idag fick alla trollen lite kvalitets tid med mig, de har visat tecken på att de saknat mig och då jag ändå skulle jobba kväll så tog jag dagen ledigt för att njuta av trollen.
Vi hade ett ärende som vi skulle på och det var att inhandla kjolar till Sanna och Janiina inför morgondagen, toppar hade vi redan sen i somras då min syster köpte dem inför just imorn. Tänkte att jag har ju gott om tid på mig att inhandla kjolar och vips så hade vi bara idag på oss.
Barnen var väldigt nöjda alla tre mest hela dagen.
De tyckte det var kul att få vara med mig och jag njöt lika mycket jag.
Sanna hittad "sin" kjol hon bara skulle ha i den första affären vi var in i, en rosa tyllkjol.
Jag sa lite fint att vi tittar runt lite till och hittar vi inget så kan vi köp den.
Tyvärr så dög inget annat vi hittade då on fastnat helt för den.
Men väl i den sista affären så hittade vi annat som hon hellre ville ha, det fanns ju paljetter på den!
Janiina lyckades somna i vagnen och när hon vaknade åt vi mellanmål innan vi åkte tillbaka.
 Vi hade nämligen en tid att passa, som vi tyvärr missade med tio minuter pga trafikolycka på e4:an.
Men då vi väl kom dit började vi direkt. Vi har aldrig klippt henne så detta var premiär på riktigt.
Först ut var Janiina, hon satte sig utan protester i stolen och bara väntade undrandes vad som skulle hända nu.
 Före bilder,
 under bilder, vi fick ta till Backyardigans för att få henne att titta ner så att Evelina kom åt nacken hennes.
 Och efter bilder, så stor hon blev plötsligt!
Jag var så imponerad över hur stilla hon satt och tålmodig var hon också, stor skillnad mot Sanna och Williams första klippning...
 Sen var det Williams tur och Sannas men det missade jag då jag var tvungen att åka till jobbet.
Hann med före bilder på dem i alla fall.
 // Sargit

Inga kommentarer: