torsdag 10 oktober 2013

"Lilla julafton" och Janiina pärlar

Som lovat så hämtade jag trollen på dagis idag och vilket mottagande jag fick!
Alla sprang och hoppade upp i min famn tur nog inte samtidigt...
Hemma väntade ett paket till trollen, men Janiina var föga intresserad av det då hon ville ut på baksidan och leka.
Under tiden hon lekte där (har jag nämnt hur skönt det är att bara kunna släppa ut henne själv?!) så var stortrollen otåliga och ville öppna paketet på en gång.
De var så otåliga så de visste knappt hur de skulle stå eller sita eller någonting.
"Jag är så nyfiken så jag dör! Jag kan knappt vänta på att få se vad som finns i paketet." utropades det.
Det är något som de börjat med på sistone "jag fryser ihjäl mig" eller som nu säga att man är så någonting att man dör...
Så fort paketet var öppnat så dröjde det inte länge innan allt var utspritt på golvet, hann med en bild innan det blev helt tomt i lådan.
 Väldigt nöjd blev Sanna över sina nya kläder, inga problem för henne att prova sin nya skaloverallen.
"Jag vill inte ha mer kläder, vi har kläder så det räcker!" var Williams första reaktion, hihii...
William är alltid svår övertalad med nya kläder men efter ett tag så lyckades jag övertala honom att prova och då ville han testa hur det kändes att göra snöänglar med overallen på.
Då fick overallen väl godkänt även av honom. Janiina hann jag inte prova de nya kläderna än men de såg ut att passa de med.
Det var min syster Heidi i Finland som hade postat iväg en tidig julklapp/födelsedagspresenter till barnen så att de skulle kunna använda sig av dem redan nu under hösten.
Fanns lite andra kanon bra plagg till i lådan. Tusen tack syrran!
Klara kom över för lite lek och så fick jag hjälp av henne och Sanna med middagsförberedelsen.
Plättar blev det ikväll. Under tiden pärlade William och då ville Janiina också göra det så det blev premiär pärlande för henne.
Klara och Sanna anslöt sig till pärlandet också medan jag började steka plättar.
Sen utfodrade M-P barnaskaran medan jag stekte färdigt och oj så de åt jag hann knappt med att steka innan de ville ha mer.
När barnen var nöjda och fortsatte leka så åt jag och M-P men Janiina var inte riktigt nöjd ikväll så hon krävde lite extra uppmärksamhet.
Skönt med en ledig kväll hemma för min del, det var ett tag sen.
Stod i valet och kvalet om jag skulle låta bli datorn även ikväll, men bloggabstinensen slog till så datorn kom fram nu medan maken var på träning. Men nu när han är hemma igen så stänger jag ner och njuter av lite kvällsfika med älsklingen innan läggdags.
// Sargit

Inga kommentarer: