söndag 3 november 2013

En fullspeckad helg med Filip

På fredag fick Filip följa med Sanna hem. Det var en väldigt stolt Sanna som bar Filip och hans säng hela vägen hem från dagis.
Filip är en björn som får hälsa på hos förskolebarnen under helgerna och nu var det då Sannas tur att få ta hand om honom.
 Filip fick dock inte följa med till simhallen med Sanna, William och M-P. Han fick umgås med mig och Janiina då vi förberedde middag och småplockade lite.
Självklart fick Filip också smaka på chips och se på film med oss andra på kvällen.
 Lördag morgon väcktes jag vid 10.00 (sovmorgon, jejj!) av min älskade familj och Filip.
Fick frukost i sängen i form av ett glas med juice (maken vet att jag inte kan äta något direkt efter jag vaknat), skönsång och paket.
Filip fick följa med Sanna och M-P till affären då Sanna ville köpa en present till mig.
William ville vara hemma med mig.
Jag hann dammsuga lite snabbt och fixa disken men sen kom min mamma och strax därefter min syster Nadja med familj.
Efter en sen lunch så började vi dekorera tårtan jag bakat igår natt.
Sanna hjälpte till att vispa grädden och såklart man får slicka visparna då.
Sen hjälpte hon till att bre ut grädde på tårtan.
 Både Sanna och William hjälpte till att dekorera tårtan och fin blev den som ni ser.
 Den blev dubbelt så hög då jag upptäckte mitt i bakningen att jag inte skulle få plats med två tårtor så det fick bli en enda hög istället.
 Efter att vi fikat gott (tårtan fick mycket väl godkänt av till och med min syster som normalt inte gillar tårtor) med min syster Nadja, hennes man Patrik och son Rasmus, min pappa och min gudmor samt så klart min familj så blev det lite mer lek och bus samt mycket mys med lilla Rasmus.
 Fina Rasmus sover tryggt i famnen hos sin mamma.
 Då vi sagt adjö till våra gäster och ätit god middag så blev det mys i soffan under min nya sköna värmefilt medan vi såg på film.
Sen i väntan på att maken nattade Janiina så myste jag i skenet från min nya ljuslykta jag fick från min gudmor. Tack till alla som kom och firade min 35års dag och till alla som gratulerat mig via telefon och via facebook. Det värmer att veta att många tänker på en.
Idag, söndag, var vi bjudna över till våra tvillingfamilj vänner i Järfälla.
Tiden går så fort, senast vi fick till en träff var i somras då de var över för bad och lek hos oss.
Barnen var lite blyga i början men det gick snabbt över, snart nog lektes och stojades det för fullt.
 Filip fick dock inte vara med vid matbordet men annars hängde han med i leken.
Då lunchen var undan plockad så blev det så småningom dags för lite fika.
Marshmallows doppade i smält choklad och strössel var väldigt populära hos våra troll.
 Efter fikat lektes det mer, det spelades spel och så körde vi hinderbana där man inte fick nudda golvet. Väldigt populärt för alla barn. Janiina missade dock detta då hon sov middag i sin vagn.
 Att rida på pappor var också en rolig lek,
 lagom styrketräning så här en söndag eftermiddag.
 Kul hade barnen i alla fall.
 Efter en härlig dag med våra vänner var det dags att bege sig hemåt då vi skulle hinna förbi Intersport och byta mina nya innebandyskor jag fått i present igår till rätt storlek.
Vi hittade även ett par joggingskor till M-P som börjat jogga vissa kvällar som lite extra träning.
Latheten slog till också så vi avrundade med ett besök på Max där alla åt med god aptit.
Vi har haft en skön innehållsrik helg och det har varit riktigt kul att se hur Sanna har tagit hand om Filip som en riktig hönsmamma. Var och varannan mening har innehållit Filips namn.
En ansvarsfull liten stor tjej vi har.
Imorgon får Filip återvända till förskolan och där berätta om allt han varit med om (genom dagboken vi fått skriva i).
// Sargit

Inga kommentarer: