tisdag 5 november 2013

En vanlig tisdag kväll

Medan maken som bytt däck på Forden ikväll åkte iväg för att lufta dem så roade jag mig med lite pyssel med barnen.
Det är första gången som Janiina fått prova pegart som egentligen är för barn över 3år, men hon ville så gärna och hade väntat så snällt bredvid medan syskonen höll på så när Sanna ledsnade och ville rita istället så fick hon ta över Sannas. Den uppmärksamme la märke till Sannas naglar, de har hon målat helt själv hemma hos sin kompis Klara idag (hon fick äta middag där också). Stor tjej vi har.
Janiina blev jättesur då det väl var dags att plocka undan då det var pyjamas dags...
 Sanna visar stolt upp sin ritning. Duktig hon börjar bli på att rita!
 William övade på att skriva, fast först gjorde han faktiskt en glasstrut.
Förutom sitt namn, som han gjorde helt själv, så skrev han även Janiina med pegart, fast då fick jag hjälpa honom genom att tala om ordningen på bokstäverna.
Även Janiinas namn skrevs från vänster till höger och så till vänster igen...
Nu ska jag hålla min make sällskap, han har resfeber.
Imorgon blir jag gräsänka fram till söndag då han ska till Prag på en internationell innebandy turnering.
// Sargit
p.s.
idag fick vi även vinka adjö till svärmor som flög hem igen, jag försökte med att få henne att sjukskriva sig och stanna några dagar extra då hon ändå alltid blir sjuk så fort hon varit hos oss ;-) men det lyckades inte...

Inga kommentarer: