torsdag 7 november 2013

Dåligt sifferminne

Vid lunch försökte jag hämta ut ögondropparna som Janiina fått förut på recept. Det var bara det att då jag tagit nummer lappen kom jag på att jag inte kom ihåg Janiinas sista siffror!
Skickade sms direkt till M-P och sen ringde jag honom också men fick inget svar. Vi gjorde ett försök att leta efter Janiina i apotekets register med hjälp av namnet men det gick inte...
Senare ringde M-P upp och skrattade åt mig och undra varför jag inte letat fram dem, då fick jag ju påminna om att bvc korten ju vart stulna, de brukade jag ju alltid ha med vid alla tillfällen barnens sista siffror behövts. Nåja, fick ut ögondropparna till slut i alla fall.
En rolig grej är att varje gång jag får frågan om Janiinas personnummer och jag säger "hundratjugo hundratjugo" så förstår folk inte vad jag säger varvid jag måste ändra och säga "tolv nollett tjugo" istället, jag som tycker det är så enkelt så.
Eftermiddagen fick Janiina vara hos mummu medan jag jobbade lite.
Hade även tandläkarbesök senare som gick rekord snabbt, var klar med lagningen på 20min!
Mummu hämtade Sanna och William på dagis så när jag var klar på jobbet så åkte jag direkt till henne.
Hade tänkt vara kvar hos mamma längre men då hon hade möte och barnen började bli trötta så åkte vi hem istället.
Tack för hjälpen mamma!
Trötta barn hade jag så det blev mycket småtjafs emellan dem alla tre.
Sanna var åter den som var vaken längst av dem, hon sa att hon inte kunde somna om hon inte fick lyssna på musik från min telefon. Så när Janiina somnat fick hon hämta den från lilltrollets rum, sen dröjde det inte länge innan Sanna sov... måste nog införskaffa en till cd-spelare samt fler godnatt skivor på finska så jag får ha min mobil ifred.
Idag har jag inte fått mycket gjort alls hemma, nöjde mig med att fixa disken och sen har jag latat mig resten av kvällen.
// Sargit

Inga kommentarer: