tisdag 5 november 2013

Barnrum

Inför idag så hade barnen fått strängaorder om att deras rum måste vara städat, jag till och med mutade dem med guldpengar för att få dem att göra som jag ville.
Jag var inte själv hemma men de hade lyckats med sitt uppdrag till slut.
Anledningen var att vi skulle för första gången få städare som kom till oss då vi hyrt in städhjälp och för att de skulle komma åt att städa så måste sakerna vara på sin plats.
Nåja, barnens saker hamnade kanske inte på rätt plats men de kom upp från golvet i all fall.
Det var väldigt trevligt att komma hem till ett nystädat hem måste jag säga.
Jag ville passa på att dokumentera deras rum medan det fortfarande var någorlunda iordning, det lär ju inte dröja länge innan allt är tillbaka till det normala kaoset med hinderbana fram till barnens sängar med små lego, bilar, dockor m.m.
Svårt att fånga hela rummet men gjorde ett försök.
Här står jag vid deras dörr och tar bilden, Sannas säng rakt fram.
 Här står jag med ryggen mot Williams säng (den vägg som har dinosaurier på väggarna)
 Ryggen mot leksaksköket.
 Glömde fota mot dörren men bakom den finns bara en garderob...
Tog några bilder på Janiinas rum också. Fångade även Janiina på bild då hon var väldigt mammig och följde mig hack i häl.
 Jag är fortfarande nöjd med valet av tapet, nästan synd att täcka för den med nya sängen då vi gör om någon gång nästa månad.
 Planen är att efter att fönsterbytet är klart (de kommer nästa vecka) så ska vi börja förbereda för omorganisationen att flytta in alla tre barnen in i det som idag är Janiinas rum. Det ska bli deras sovrum och det stora rummet deras gemensamma lekrum.
Sanna och William har redan börjat tjata om när deras nya trevåningssäng kommer...
// Sargit

Inga kommentarer: