söndag 24 november 2013

Jodå, vi lever och har det bra

Insåg att det nu är två veckor sedan jag satt vid denna mackapär och bloggade.
Så kan vi ju inte ha det, men som ni snart kommer kunna se så har vi haft fullt upp.
Om du fortfarande kikar in och läser här så kan jag glädja dig med att snart har du mycket att läsa ikapp dig på.
Ska väl försöka göra en liten snabb genom gång av veckorna ikväll, få se om det blir ett eller flera inlägg (förutom denna).

Morgonen började lite segt då Janiina höll mig vaken från före 06.00, försökte somna om flera gånger men slumrade bara då hon inte ville vara vaken själv.
Till slut kom William in också men sen försvann han och tog med sig Janiina för att leka.
Nästa stund så kommer han in, påklädd och klar, och talar om att "nu är det morgon. Jag har dukat fram frukosten men ni får ta fram glas och tallrikar. Jag har varit matvärd idag. Visst ja, jag glömde kaviarn" varvid han försvann snabbt tillbaka för att ta fram den.
Döm om min förvåning då det visade sig att han faktiskt dukat fram frukosten!
Så stolt han var och så stolt jag var också.
Det var bara att ta fram tallrikar och muggar och sen sätta sig ner till dukat bord.
Idag har jag jobbat medan Sanna var på egna äventyr och maken tog William och Janiina på kalas på eftermiddagen.
På kvällen hade vi bjudit över våra vänner Fayeza och Hasnain och deras barn på middag.
Glömde bort att fota faktiskt men trevligt hade vi och god blev maten fast jag säger det själv.
Sötpotatis, potatis och morötter i ugn samt kyckling i en sås av grädde och mango chutney i ugn, så enkelt men så gott!
Det blev väldigt sen läggdags ikväll för barnen, Janiina som var på väldigt dåligt humör och mammig så in i norden fick komma i säng först av alla. De andra två trollen fick först röja upp på sitt rum då gästerna gått och sen fick jag till slut lägga mig ner på golvet deras och vara "elak mamma" som inte lät dem leka och/eller läsa böcker utan sa hela tiden att nu är det sovdags.
Var lite orolig att jag inte skulle ta mig upp men här sitter jag...
Nu ska jag börja med ikapp bloggandet, har lovat mig själv att komma i säng vid tolv i alla fall så vi får se hur långt jag hinner.
// Sargit

Inga kommentarer: