onsdag 27 november 2013

I väntan på paket

Efter en timme på jobbet återvände jag hem för att invänta på leverans som skulle komma mellan 11-15.
Hade ju varit bättre att få en tid lite mer specificerad men tur nog hade jag komp att ta ut så tänkte hinna fortsätta fixa lite hemma innan min lunch gäst skulle komma.
Hann få undan frukost disken.
Sen umgicks jag med min vän Eva medan jag förberedde lunch till oss, men hon fick avsluta matlagningen då föraren av leveransen hörde av sig att han var här.
Problemet att bo som vi gör är ju att lastbilar inte riktigt kommer ända fram till dörren, långt därifrån.
Tur att det finns palldragare.
han fick sen backa ut hela vägen, imponerad är jag måste jag säga att han fixade det utan att skada något. (Jag står vid bommen och väntar på att få släppa ut honom).
 Då delarna till barnens nya säng var levererad så njöt vi av vår goda lunch, omelett med ost och kryddor tillsammans med bacon och lite grönt. Ja och så njöt vi av att bara få vara också.
Hann med lite småfix hemma innan ett jobbärende kallade en kortis.
Stortrollen blev glada åt att sängen kommit och ville sova i den på en gång, men jag fick förklara att den inte var ihop byggd än.
Efter middagen, som Sanna hjälpte till med att skära korven till stroganoffen och mosa och krydda potatisen, så skyndade jag mig iväg till innebandyträningen.
Maken kom dit en kvart innan vi skulle sluta då hans träning skulle ta vid direkt efter min i samma hall.
Barnen var förberedda med pyjamas och tandborstade och klara så jag behövde bara läsa saga till dem hemma och sen få dem i säng.
Gick rätt så smidigt förutom att Janiina inte var så nöjd åt att bli lämnad själv i sitt rum så fick springa in lite då och då.
// Sargit

Inga kommentarer: