lördag 30 november 2013

Tvillingträff och invigning av nya sängen

Det var segt på morgonen men iväg kom vi allihop.
Idag var det dags för tvillingträff, årets sista.
Jag fick hjälp i köket i bakandet av fika brödet. William fick lära sig hur man gör finska julstjärnor, gjorde några änglar också på prov.
 Goda är de, skulle kunna äta upp allt själv men då skulle väl magen rasa ihop, hihii...
 Idag var vi fyra familjer, så himla roligt! Sanna och William var lite tveksamma innan då de sa att de inte kände några men sen då vännerna kom så visade det sig att de ju visst kände varann.
 De lekte så de knappt hann med att fika.
Som avslutning gick vi upp till kyrkan och tittade på julkrubban.
 Barnen tyckte det var spännande det som Maud berättade för de m om de första julen.
 Alla barn fick en adventskalender med sig hem också.
Efteråt passade jag på att äta lunch md familjen innan jag skjutsade hem dem för jag hade halva jobbdagen kvar.
Efter en härlig jobbdag som avslutades med en gudstjänst för stora och små som några barn hade hjälpt till att förbereda, så stannade jag till hos min mamma då jag ändå var förbi förrådet för att hämta vinterjackan och adventsljustaken med mera.
Min syster var där med lilla Rasmus på besök.
Här njuter Rasmus i mummus famn.
 Väl hemma var maten nästan klar och så var även trevåningssängen färdigbyggd!
Vilken lycka för barnen.
De hade självklart velat klättra upp och ner i sin nya säng på en gång och självklart lyckades William ramla ner från sin stege och skada foten fick jag höra.
Men han var glad för sängen i alla fall även om han gjorde oss föräldrar oroliga.
Första bilden på den färdiga sängen, Janiina blev dock av med sin plats direkt...
 Det var inga problem att få Sanna och William i säng ikväll, de ville gärna inviga sina nya sängkläder och sin nya säng. Även Janiina trivdes i sin säng så länge hon fick leka där.
 Men då hon förstod att det var där hon skulle sova var hon inte riktigt med på noterna.
Så först låg jag kvar bredvid henne en stund innan  M-P tog över så att jag kunde städa lite och organisera i barnens lekrum.
Sanna och William hade lite svårt att komma till ro de med, de ville så gärna klättra ner och upp flera gånger, för att hämta böcker sa de men jag tror de var ute efter att få klättra.
// Sargit

Inga kommentarer: