söndag 17 november 2013

Vabb, jobb och fönsterbyte

Nej, vi höll inte på att ommöblera hos oss.
Men det var smått kaos i alla rummen just då eftersom hantverkare skulle komma för att påbörja fönsterbytet i hela huset, ja och dörrarna också så klart.
 Stackars Janiina har det trångt hos sig just nu. Det skulle röjas upp en meter framför alla fönster.
 Och på torsdag morgon som en klocka kom de prick åtta! Hantverkare i tid, det ni...
 Självklart var Janiina sjuk fortfarande (ögoninfektion sen förra veckan på onsdag) så då fick hon följa med mig till jobbet igen då vi hade vår planering.
Hon arbetade flitigt och sen efter lunch somnade hon gott i vagnen och sov länge.
 M-P hämtade hem henne senare.
På kvällen då jag kom hem så möttes jag av en trevlig syn, vår nya dörr!
 Vilket ansiktslyft hallen fick. Så nöjd.
Fredag var jag ledig förmiddagen eftersom jag skulle ha övernattning senare med konfirmanderna.
Så när vi lämnat stortrollen på dagis lekte vi på lekplatsen en stund så att hantverkarna fick fortsätta jobba ifred.
 Lite energi påfyllning också, och i bakgrunden ser ni vår nya balkongdörr.
Jag körde Janiina till min pappa efter lunch och sen var det dags att åka till jobbet för min del.
Jag kom hem på lördag eftermiddag och hann vara hemma i två timmar innan jag åkte iväg igen, denna gång på dans. Läge sen jag var ute och dansade så himla kul att dansa igen!
Blev bland annat bugg, linedance, squaredance, lindyhopp, vals, hambo och någonting mer som jag glömt namnet på.
Det var två dansklubbar som träffades och så var det väldigt blandad repertoar för att alla stilar skulle hinnas med och för vissa provas på.
Söndag morgon jobbade jag igen och lite impulsivt ville Sanna följa med så det fick hon.
Vi hann hem lagom till lunch och sen åkte maken iväg på sin dansträning.
Barnen lekte fint ihop. Janiina visade tydligt vad hon ville att storebror skulle göra och snäll som han var så gjorde han som han blev tillsagd av henne.
 Vi hade lite dans också efter barnens önskemål.
 Det spexades hejvilt länge.
 Sanna älskar verkligen att dansa, synd att hon inte har tålamod att följa instruktioner på en danslektion. Nåja, hon kanske vill börja om igen lite senare på någon dans...
 William kom på att han ville väva helt plötsligt. Så då tog vi fram vävstolen och satt med det ett tag.
Riktigt duktig är han på det. Snart nog får dockhuset några mattor i rummen.

Veckan gick fort den. Lite små stressigt att hinna med allt då jag fått vabba för första gången några dagar förra veckan och på måndag. Så nu ligger jag efter lite i schemat men det ska nog fixa sig i alla fall.
Var lite förvirrad dock i början på veckan vilket mina stackars kollegor fick ta del av.
// Sargit

Inga kommentarer: