lördag 9 november 2013

Lek och bus på Lek & Bus

Till lunch fick vi gäster idag. Lina, Elin och Emma kom till oss och då vi ätit klart åkte vi till Lek & Bus i Infra city, Upplands-Väsby.
Jag började med att vara ute och promenera i regnet med Janiina som sov i vagnen, hann en tur till Rusta och Apoteket innan hon vaknade varvid vi gick in till de andra som precis fikade.
Sen var det fullt ös igen för alla fem busungarna.
Barnen älskar att hoppa studsmatta!
De hade snällt väntat länge på sin tur, minst 10minuter för att få hoppa då det var andra där.
Men så fort de andra gick iväg så sprang någon annan in förbi våra troll utan att bry sig om att jag sa till att barnen faktiskt stod i kö och väntade på sin tur. På den andra studsmattan hoppade en pojke runt i ungefär femtonminuter (om inte längre då han var där redan då vi kom).
Dessutom tänkte flera barn komma in och hoppa samtidigt fast jag sa att man inte får vara för många där så ingen gör illa sig, att de får vänta på sin tur. Inte ens en förälder förstod varför utan jag fick förklara det för henne.
Våra troll flyttade sig åt sidan då andra slängde sig in för att hoppa och ropade högt att "man får inte hoppa för många samtidigt!". De förstod inte varför de andra inte följde de regler som finns...
Nåja, ett tag fick de hoppa ifred och de var väldigt hänsynstagande mot Janiina för det mesta.
Kul hade de i alla fall.
Vi han med att åka stora rutschkanan också allihop utom Lina. Barnen visade stolt upp för mig att de minsann hittade raka vägen till den, det var bara för mig och Janiina att följa efter.
Barnen älskar verkligen att gå på leklandet, synd att det är så dyrt bara annars hade vi säkert gått oftare.
Det var länge se vi var där senast och det syntes då rätt mycket har börjat bli slitet där tyvärr.
Mycket folk var det där också. Och barnen njöt!
Efteråt gick vi alla till affären för att inhandla "rund mat" till middag.
Här ser ni tåget som kör fram genom affären. Ett tag var Emma bakom Sanna i det lilla utrymmet som handtaget bildar.
 Hemma hos Beutlers fixade vi snabbt fram den "runda" maten medan barnen lekte.
 Sen blev det TV en stund innan det var sängdags för alla barn.
Janiina fick en present av Elin som hade gjort den i skolan på syslöjden, en liten söt hjärtnalle.
Tanken var att då både jag och Lina var gräsänkor så skulle vi passa på att se på film ihop då barnen somnat. Det var bara det att jag somnade nog före tjejerna mina...
Jag vaknade till efter 22.00 varvid jag gick ner till Lina som såg på tv:serier i sin ensamhet.
Vi såg på Epic (på Engelska) innan även vi stupade i säng.
En härlig dag helt enkelt.
// Sargit

Inga kommentarer: