torsdag 28 november 2013

Händiga barn

Då Janiina var mammig (som vanlig numera) så fick hon hjälpa till med middagen idag.
Hon vart jätte nöjd då hon fick något att göra.
 Janiina gillar verkligen att röra om, men något hon gillar ännu mer är att hälla i ingredienser i smeten.
 Så när jag sa att det inte behövdes mer mjöl så blev hon jättesur och gick skrikprotesterande och beklagade sig för pappa.
Sen började hon "hjälpa" honom med ihop byggandet av sängen...
Janiina blev dock på bättre humör då hon ätit fler plättar än vad jag orkade få i mig.
Jepp, det blev ett bad för lilltjejen efter maten.
Stortrollen ville knappt gå och lägga sig, de ville hjälpa pappa att bygga.
Så medan jag nattade Janiina så fortsatte de med byggandet en stund.
Först med insexnycklar,
på varsin sida om stegen.
 Och senare med skruvdragaren.
Händiga barn vi har.
Då jag har en förkylning på gång var jag rätt trött på kvällen, så jag somnade medan jag nattade Janiina. Vaknade då maken kom och la sig efter midnatt.
// Sargit

Inga kommentarer: