söndag 1 september 2013

William tar sig till nya höjder

Förmiddagen städade vi färdigt barnens rum, även där blev allt dammtorkat. Sanna och William hjälpte båda till med sina nya egna damtrasor.
Efter lunch medan barnen bortsate med städandet så bakade jag en Tosca äppelkaka (utan mandel) då vi skulle få gäster.
Min pappa, Helena, Tina, Tinas mormor och morbror från Finland skulle komma och fika.
Efter trevligt umgänge och mellanmål/fika så var det dags för våra gäster att åka hem vidare då Eila och Jari skulle med båten ikväll.
Då våra gäster gick ut så tog Janiina helt enkelt på sig sina stövlar och ville följa efter.
Även Sanna och William ville ut så jag följde med dem.
Vi hamnade på lekplatsen efter att ha vinkat ännu en gång till gästerna.
Det var rätt kalt så jag och Janiina hämtade koftor på oss innan leken fortsatte.
William tjatade på att jag skulle lyfta upp honom i en ställning, jag svarade att ville han upp fick han ta sig upp själv. Kunde han inte ta sig upp själv var han för liten.
Efter ett tag så ropade han stolt på mig och sa "se så högt jag är".
Jag bad honom visa hur han gjort och det gjorde han gladerligen.

Alla tre gillar även karusellen, så där var vi rätt länge också.
Sen blev det rutschkanan som gällde och där träffade vi på ett annat barn i 2,5års åldern som genast fäste sig vid stortrollen som tog honom under sina vingars skydd.
Det roliga var att jag kände igen barnet men inte mamman och först senare efter lite prat kom jag på varför, dagmamman hade varit regelbundet på öppna förskolan hos oss med barnen i våras.
Snart blev det "skiftbyte" med maken då jag gick in och satte igång med dagens middag.
Köttfärsgratäng med vitkål och curry testade vi och den fick godkänd av alla.
Jag skjutsade min syster Tina till Uppsala där hon skulle få lifta med en vän tillbaka till Örebro, jag passade på att handla på hemvägen och då jag kom hem så sov tjejerna men inte killarna.
Blev tidigt i säng för oss vuxna också då M-P ska börja jobba igen på måndag efter att ha varit föräldraledig sen i januari..
// Sargit

Inga kommentarer: