fredag 27 september 2013

Ledig dag med shopping


Idag fick barnen vara lediga från förskolan alla tre. Stortrollen fick välja ioförsig och så klart de valde att följa med till "Iiikeeeea" och leka och va med mig än att vara på förskolan.
Janiina är ju för liten för leklandet där men hon var rätt nöjd över tillvaron i alla fall.
Jag åkte dit mest som sällskap åt Lina men lite smått följde ju med oss hem i alla fall.
Janiina blev jätteförtjust i en nalle som var lika stor som hon. Hon släpade runt på den och vägrade släppa den. Så allen följde med oss runt ett tag.
Tiden gick ju fort så mitt i shoppandet fik vi hämta ut våra troll från leklandet.
 Vi styrde stegen mot lunch restaurangen och som ni ser så höll Janiina fast vid sin nalle ännu.
 Efter lunch fick barnen leka under mina vakande ögon medan Lina gick i förväg för att pricka av sin shopping lista.
 Snart nog följde vi efter då Emma fick lite längtan efter sin mamma.
Resten av Ikea vistelsen busad barnen runt och då vi kom nära kassorna så testade de att sitta på diverse möbler som fanns dr och ropade "ta kort på oss!"
 Sanna ville också fota s det fick hon.
 Och självklart så härmar Janiina sina syskon då de grimaserar.
Janiina började bli lite trött så hon gick med på att sitta i vagnen och då ville hon inte ha den stora nallen lägre utan sin elefant.
Efter Ikea blev det en promenad till Stadium där barnen fick varsin fleeceoverall och sen blev det presentjakt på Barnens hus. Janiina lyckades till slut somna i vagnen strax innan vi lämnade Ikea, sen sov hon länge. Sanna och William ville åka bilen vid Barnens hus, så det fick det då jag råkade ha den lilla summa kontanter på mig.
Inne på Coop gjorde jag något jag ångrar, jag lät stortrollen ha varsin liten barnshoppingvagn.
Ett råd till er med 4-5åringar, låt dem INTE ha egna shopingvagnar.
De busade, sprang, krockade, välte dem med varor i och lyssnade INTE på mig alls.
Jag var nära att ge upp och bara lämna allt och släpa dem därifrån.
Men igenom kom vi till slut.
Janiina vaknade medan vi var där inne så det blev en kort mellanmåls paus efter kassan.
Hemma hade M-P förberett middag till oss och Beutlers, Tacos så klart.
Blev rätt sen kväll då vi lovat barnen att få se Bilar 2 inann läggdags, sen gick vi alla och la oss.
// Sargit
p.s.
dagens minnesvärda citat: "alla tjejer blir kära i mig hela tiden" "är det bra/ roligt?" "nej, för då kan jag inte bestämma mig för vem jag ska gifta mig med då jag blir stor"

Inga kommentarer: