söndag 22 september 2013

Finmotoriken utvecklas mer och mer

Sanna och William visade idag att de kan färglägga bilder också. Förut har det mest blivit färg överallt på bilden men numera har de en helt annan koncentration och tålamod.
 Janiina gillar också att rita, även om hon föredrar att rita med bläckpenna och gärna på sådant hon inte får... men kritor går också bra.
Så efter barnens önskemål så fick de ha en skapande stund på förmiddagen. Sen hade vi kritor lite överallt.
 Jag upptäckte då jag skulle sätta på Janiina hennes skor efter att hon vaknat från eftermiddags luren, att hon hade ett eget litet "stash", det vill säga gömma, i byxbenet för en massa kritor!
Dem hade hon gömt där utan at jag upptäckt och till och med sovit med dem i byxbenet!
M-P hade redan vid lunch åkt iväg till sin dansträning och innan vi kom dit så hade han åkt vidare för att spela match.
Jag hade ett möte inbokat men det gick rätt bra i alla fall, barnen fick go fika förutom våra egna äpplen som Sanna själv plockat innan vi gick hemifrån.
Vädret var lite konstigt för mitt i började det ösregna och sen sken solen också.
Fin utsikt var det i alla fall med dubbel regnbåge (svårfotad var den).
Då jag inte behövdes som "ängel" på kursen så valde jag att åka hem med familjen istället för att bli kvar på dansen då jag var rätt trött. Då hade M-P hunnit tillbaka också.
Jag var så trött att då jag nattade Janiina så somnade jag också (!)
// Sargit
p.s.
jag vaknade först måndag morgon påklädd och klar ioförsig, hihii.
Utvilad var jag ju.

Inga kommentarer: