torsdag 12 september 2013

Husliga barn

Vår hibiskus blommar igen, så fin! Den verkar må bra i år på sin plats till skillnad från förra året.
 Efter middagen, nudlar (Janiinas val) med korv, så hjälpte jag Sanna och William att städa lite i deras rum. De var jätteduktiga idag och efteråt ville de till och med dammsuga själva OCH damma.
William hade blivit lovat av M-P att han skulle få tatuera sig också så fort disken var undan plockad och rummet städat.
Här visar han stolt upp sina tatueringar (den upp på över armen är den nya).
 Tatueringar är tydligen väldigt poppis hos båda just nu.
Igår satte maken upp de skåp jag köpte förra fredagen på ikea (då vår skötväska stals).
Och barnen hjälpte glatt till att lägga i sina skor i egna lådorna.
Imorse slängde jag ner även deras huvudbonader och vantar i lådorna innan jag gick till jobbet.
Nu på kvällen satte jag fast de wallies jag beställt i förgår, de kom nämligen med posten idag.
Det var snabb leverans måste jag säga.
Så här ser hallen ut numera:
Svårt att fånga in helheten men vi blev jätte nöjda!
Under helgen ska jag försöka organisera upp i hallgarderoben också så att jag kanske kan få högen i vardagsrummet att minska.
// Sargit

2 kommentarer:

farmor Anci sa...

va snyggt det blev i hallen och vilken hibiskus sen =)

Familjen Sundström sa...

tack Anci! :-)
kram
Sargit