söndag 29 september 2013

Lilltrollet + mamma = själva idag

Tidigt imorse, redan halv åtta (!), blev stortrollen hämtade av vaari och Helena.
Och hör och häpna så hann de till och med äta frukost innan.
Sanna och William fick följa med till Nyköping för att fira Patrick som fyllde år.
Själv fick jag krypa ner i sängen igen och sova vidare ett par timmar innan det var dags för skiftbyte, varvid maken fick ta och sträcka ut sig medan jag underhöll lilltrollet.
För en gångs skull så gjorde jag inget speciellt mer än bara var med henne och så byggde vi med lego och sen med klossar.
 Efter lunch åkte M-P iväg till dansen och jag tänkte ta en söva Janiina promenad, men jag hann inte ens få på mig jackan och skorna innan hon somnade.
 Jag bestämde mig för att ta en promenad i alla fall. Det duggade lite men det struntade jag i, vart väldigt skönt väder.
Jag fick med mig familjen Piller också, vi gick runt i Steninge höjden och sen blev jag inbjuden till dem.
Janiina och lilla Ida stortrivdes, kul att se hur Janiina "tog hand om" Ida genom att hämta/ge henne olika leksaker.
Efter mellanmålet promenerade vi hem i regnet och sen hann Janiina leka en stund till i väntan på att Sanna och William skulle komma hem.
M-P hade åkt från dansen till sin innebandy match (som de vann) utan mellanlandning hemma.
Familjen Beutler ringde och bjöd över oss på palt-middag vilket jag så klart tackade ja till.
Så fort barnen kom hem så fick de flytta över från ena bilen till den andra och så åkte vi ner till familjen Beutler.
M-P kom lagom till att maten blev klar och gott var det, alla gillar ju palt!
Det blev inte många över...
Hemma igen somnade barnen rätt fort, vissa hann inte ens till sängs, hihiii.
Vi vuxna bestämde oss också för att lägga oss tidigt då redan efter nio låg vi i sängen och det dröjde inte många minuter innan vi också mötte John Blund.
En lång men mysig dag med lilltrollet fick jag idag vilket avslutades med hela goa familjen och vänner.
// Sargit

Inga kommentarer: