lördag 21 september 2013

Mässa och 80-tal

M-P är ju åter på jobbet, vilket ni nog inte missat. Så i det ingår det numera att jobba var fjärde lördag.
Idag sammanföll den jobblördagen med Märsta mässan där jag skulle stå med Crazy flutters.
Min mamma kunde som tur var se efter trollen så efter frukost körde jag dem till henne.
Senare på eftermiddagen kom de till mässan också, lagom till att se den sista av våra uppvisningar som även M-P hann vara med i.
Sen tog vi en promenad runt och tittade lite på vad som fanns.
Sanna fick sig en ansiktsmålning (William ville inte ha).
 Janiina som sov då hon kom var på gott humör, speciellt då hon ju fick glass, kaka och chips från olika utställare.
 M-P tog hem barnen medan jag blev kvar till slutet och hjälpte till med undan plockningen också.
Hemma ville William ha fram stjärnkikaren, vilket han tjatat om sen igår. Så M-P plockade fram den åt honom.
 Själv gjorde jag mig snabbt iordning till 80-tals fest som jag var bjuden på.
Med lite hjälp av mamma med frisyren och kläd råd utifrån vad som fanns i min garderob så förflyttades jag till 80-talet.
Jag hade en heltrevlig kväll och även om jag inte kommer inte ihåg så mycket av 80-talet så mindes jag ändå musiken. Hihii.
Resten av min familj hade det också bra då de fått sällskap av grannen Mats och hans barn till lördagsfilmen.
// Sargit

Inga kommentarer: