måndag 2 september 2013

Dagislämning av tre troll

Idag kom då vardagen till oss, nåja nästan.
Jag fick sköta hela morgonrulljansen med barnen och lämna även stortrollen en halvtimme tidigare än normalt då Janiinas inskolnings tid är 8.30.
Men det gick överförväntan bra, lite tjafs med William om jackan men han upptäckte efter en stund att det visst var kallt så då tog han på sig den självmant.
Så söta mina troll är då de går hand i hand!
 Lämningen gick rätt bra, men måste komma ihåg att lämna stortrollen först nästa gång.
Janiina ville följa med och lämna Sanna och William, men det hon egentligen var ute efter var stora barnens gård och barnen där. Hon verkar trivas bra med äldre barn och de verkar gilla även henne då det dröjde inte länge innan Charlie och Milian skjutsade runt henne på storcykeln (en med sittbänk bakom).
Så medan jag fick regbyxor och stövlar på Sanna och William så roade Janiina sig med grabbarna på gården.
Sanna skjutsade henne sen till grinden och det krävdes lite övertalning att få henne med mig, att locka med gungor hjälpte.
Jag fick stanna en stund till tyckte fröknarna då det var fler föräldrar som skulle gå precis då och de var lite underbemannade så ifall det skulle bli gråt och protester skulle händerna inte räckt till.
Efter en tio minuters skvallrande så blev jag sen hemskickad, så jag lämnade en nöjd Janiina i gungan efter att ha fått en puss från henne.
Allt hade gått bra fick jag höra vid hämtningen på eftermiddagen.
M-P kom hem tidigare än vi trott så då kunde jag snabbt komma iväg till jobbet då jag hade ett möte. Men då min mor redan varit beredd på att vara barnvakt så skjutsade M-P barnen dit en stund och fixade lite ärenden under tiden.
Efter middagen ville William klippa så vi tog fram papper, sax och färgpennor.
Även Janiina ritade idag istället för att bara leka med pennorna.
Sanna ritade en femvåningssäng och berättade att så många barn skulle William få.
Själv skulle hon bara ha tre medan Janiina skulle få hundra enligt William.
Janiina somnade själv ikväll. M-P var tvungen att åka iväg på sin träning och sa till henne att han skulle byta om. Hon sa inte ett knyst då han gick ut och sen efter en stund somnade hon bara.
Själv har jag nu bloggat ikapp om helgen då jag haft en datafri helg.
Fick skriva om detta inlägg via mobilen då datorn låst sig så ni får ha överseende med eventuella stavfel eller "autocorrekts".
// Sargit

1 kommentar:

Magda sa...

Hej!! Och tack för din kommentar.
Dagislämningen ser ju ut som hos oss förutom att vi fått dem tvärtom o twinsen är de små :)
Så fina barn ni har :)

Ang din fråga om det var svårt med ducupage på stort område så ja fast jag har samtidigt inget att jämföra med då jag aldrig har gjort det innan. Jag tycker om man granskar det noga så ser man bucklorna och lite hur snett det blev. Men kul. Jag lackade dubbla gånger för att det skulle tåla mer, ser att ni har ett liknande bord så testa, det blir säkert bättre resultat när man gjort det tidigare.

Kram på er!