måndag 23 september 2013

Stackars brända fingertopp

Idag hände något som vi aldrig varit med om, det överraskade oss helt men tack och lov att M-P reagerade snabbt.
Janiina klättrade upp på pallen i köket, som hon ofta gör medan vi lagar mat, för att se vad som var på gång. Det har alltid gått bra och hon har aldrig rört något utan att först ha tittat frågande på mig och först efter att jag nickat eller talat om vad hon får göra så har hon gjort det.
Men ikväll mitt i kaoset med hennes bråkande syskon så sträckte hon ut sin hand och kände på den varma stekpannan där smöret precis smällt.
M-P var väldigt snabb och lyfte henne till vatten kranen och sköljde handen länge.
Som tur var så var det "bara" långfingret som blev skadat, det blev en brännblåsa på den.
Stackars liten... Jag smörjde in det med xylocain och efter en stund lugnade hon sig och sen verkade hon inte bry sig om fingret då vi åt middag. Hon blev nog rätt skrämd av M-P:s reaktion dock då han, liksom jag, blev rejält uppskrämd av händelsen. Så hon ville inte till pappas famn förrän långt senare igen.
Fick rådet att linda in den för att skydda blåsan medan hon lekte men hon vägrade låta mig ens närma mig hennes finger med något alls. Så bandage och plåster fick vara.
Jag försökte ta kort på fingret då hon sov men det blev dålig fokus på den, men man kan se blåsan i alla fall.
Få se hur den ser ut imorgon.
// Sargit

Inga kommentarer: