måndag 16 september 2013

Jippiii! Regn!

Imorse fick vi vakna till regnets smattrande. Härligt tycker jag.
Men något jag inte tänkte på var att det skulle ta dubbelt så lång tid att ta sig till förskolan än en solig dag... Jag borde ha lärt mig vid det här laget.
Jag fick i alla fall inviga mina nya regnkläder och mina nya regnstövlar då det öste ner precis då vi skulle gå.
På vägen frågade William mig "mamma, vill inte du hoppa i vattenpölar?" så klart jag ville sa jag "gör det då" sa han med ett leende. Och det gjorde jag!
Janiina gillar också vattenpölar. Hon gick nog inte förbi en enda pöl, stor som liten, utan att gå igenom den och ibland stå still en stund mitt i för att bara titta ner på sina försvunna fötter.

Det var uppehåll mitt på dagen men på eftermiddagen fortsatte regn skurarna att komma och nu på natten öser det ner igen. Härligt!
Ikväll var det lite mycket att göra. Efter middagen bakade jag äppelkaka, mitt i kom fönstermontören och kontrollmätte alla fönster och så skulle maken på sin träningsmatch så jag fick natta barnen själv samtidigt som mina styrelsekollegor från nattvandringen började dyka upp inför kvällens möte som skulle vara hemma hos oss.
Janiina somnade själv i sin säng i sällskap av min mobil och finska barnlåtar på spotify.
Sanna och William höll ut länge! De ville minsann inte alls sova, igen.
Först vid 22.00 (!) somnade William, Sanna något tidigare.
Oj oj vad jag kan ana mig till vilket humör de är på under morgonen...
// Sargit

Inga kommentarer: