lördag 28 september 2013

Tvillingträff och kalas dag

Idag var det en hel dag med jobb för mig. Familjen fick också vara med på förmiddagen då dagen började med höstens första tvillingträff.
Vi var tre familjer idag, de yngsta 4månader och våra troll var äldst.
Kul hade även barnen med både spel, sagoläsning och bus.
 
 Idag kom en av mammorna på att vi kunde ta en gruppbild i pölen med alla barnen.
Lättare sagt än gjort då alla inte var stilla samtidigt och så var det en som inte alls ville vara med.
 Efter lunch  var träffen över och min familj åkte hem för att byta om inför dagens första kalas.
Klara, Sannas bästa kompis hade sitt 4års kalas idag. Själv jobbade jag vidare då jag hade Barnens dag och en gudstjänst för stora och små på eftermiddagen.
Efter barnkalaset åkte M-P till Bålsta med barnen för att fira hans gudson Viggo som fyllt 1år.
Jag kom hem före dem och hann påbörja middagen innan de kom hem.
Vi hade bjudit hem min pappa och Helena på middag, de hann också komma innan familjen hann hem.
Roy är verkligen populär hos Janiina och Sanna.
Kvällen avrundades med lite Backyardigans innan läggdags för barnen och då de somnat så blev det lite film för oss föräldrar också med lite ost och kex till.
// Sargit

Inga kommentarer: