onsdag 11 september 2013

Röstat och tränat

Förutom jobb och förskola så har det inte hänt så mycket idag.
Jag passade på att förhandsrösta i kyrkovalet, men jag glömde röstkortet hemma tur att det gick att lösa i alla fall.
Glöm inte att göra din röst hörd du med! På söndag är det kyrkoval ifall du har missat det...
Vill du läsa mer om varför du ska rösta så kika in här.

Vi bjöd in våra grannar på middag lite spontant, Mats hade vägarna förbi vårt hus med sina döttrar Alice och Frida som går på samma dagis som våra troll.
Så medan barnen lekte och Mats höll famniga Janiina i famnen medan han såg på då M-P och Kenny färdigställde trappan nära vårt hus så stekte jag plättar (både små och stora) till oss och så bjöd vi dem att stanna på middag.
Det var trevligt, fler spontana middagar ser vi fram emot.
Sen åkte jag iväg för terminens första innebandy träning. Jag ska försöka hinna med att träna varannan onsdag kväll med "tjejerna" (kommer att jobba varannan). Så himla kul även om innebandy inte riktigt är min grej, träning överhuvudtaget är inte min grej, hihii.
Min kondition är nog sämst någonsin just nu!
Då vi var bara fyra ikväll så fick vi alla springa ordentligt i 45minuter, med några korta minuters paus ca var tionde minut.
Kändes lite sådär att sätta sig i bilen i svettiga kläder och sen gå in i affären och handla mjölk innan hemfärd...
Min kondition lär ju inte bli sämre i alla fall om jag fortsätter springa lika mycket som idag på träningarna.
Och så fort jag införskaffat en ny cykel så ska jag försöka cykla minst en gång i veckan till och från jobbet, men troligtvis fler gånger...
Nu ska min möra kropp få vila upp sig.
// Sargit

Inga kommentarer: