lördag 31 augusti 2013

Städdag uppskjuten av akutbesök och handel

Då jag varit uppe med Janiina en stund så sa jag att hon skulle gå och väcka pappa och sen äta frukost.
Hon gick gladerligen dit men hon hade andra planer än frukost, det var pappas iphone som lockade. Janiina tar alla chanser hon få till att leka med den... Det ska börjas i tid eller hur var det.

Sanna har fått några konstiga utslag på låren igår och idag såg de värre ut. Så efter ett samtal med vårdgiden blev det till att ringa till närakuten och få tid till henne där.
Jag och hon åkte iväg efter frukost och hon var jätteduktig!
Hon blev lite blyg då det var dags att gå in till läkarn så jag fick bära in henne, men hon drog själv upp byxbenet för att visa utslagen.
Utslaget blev en infektion i kroppen så hon fick penicillin och aerius (mot klådan).
Sen åkte vi till apoteket och passade på att handla på Maxi också.
Väl hemma vid lunch så satte jag igång att städa, vilket blev uppskjutet pga förmiddagens utflykt.
Det blev storstädning idag, så skönt att ha det gjort var länge sen som jag dammade överallt.
Mitt i städandet kom min mamma på besök med en vän, det slutade med att Sanna och William följde med henne hem för att basta.
Jag åkte och hämtade dem senare och så här söta var tjejerna då de gick hem från bilen.
På sistone är det bara Sanna som duger att hålla i handen för Janiina...
Resten av kvällen tillbringade jag ensam med mina älskade troll då maken fick umgås med Johan på bio bland annat.
Vi mös och såg på en film, som inte var tecknad men med två tecknade figurer i, "Yogi bear" såg vi och den gillade barnen!
Gick rätt bra att få barnen att sova men Janiina sov något oroligt vilket slutade med att hon fick sova i min famn på soffan medan jag såg på film.
Blev två bra filmer mot mitt bättre vetande då timmen blev väldigt sen, kom i säng först vid 02.00.
// Sargit

Inga kommentarer: