fredag 9 augusti 2013

Stortrollens premiär i polisbil

Då min telefon har börjat tjorva igen så kan jag inte fota för tillfället, återigen säger den att minnet är fullt fast den inte är det *suck*.
Tur att syrran har en riktig kamera så lite bilder fick jag med mig från dagen i alla fall.
På förmiddagen tog vi en promenad till en stor lekpark, fast det regnade.
Vädret fick inte hindra oss från att vara ute och leka.
Efter lunch åkte alla utom Janiina och M-P iväg till byn. Ilmo hade nämligen lovat visa barnen ett av sina arbetsfordon. Både Sanna och William ville åka i deras bil så det var bara att flytta över deras stolar.
Jag och Nina åkte i vår bil då vi först skulle försöka s om "expert" kunde hjälpa mig med min telefon, men icke.
Då vi kom till Ilmos arbetsplats så hade barnen redan utforskat det mesta. Men Sanna hade inget emot att fortsätta sitta i polisbilen, speciellt då hon fick testa både signallampan
 och ficklampan.
 William satt också i bilen så klart.
Sen fick de posera framför bilen men det ville inte William.
Gissa om Sanna blivit förtjust i Ilmo?
På kvällen blev det åter bastun och sen fick barnen lite fredagsmys med chips och film.
Då barnen somnat så passade vi på att packa och lasta allt i bilen förutom det vi behövde på morgonen.
// Sargit

Inga kommentarer: