lördag 24 augusti 2013

Bäbisgos


Det blev lite ändrade planer idag då Sanna och Janiina inte var riktigt krya, så istället för att hela familjen skulle åka ut på vägarna så blev det bara jag och William.
Väl framme i Nyköping fick jag gosa med lille Rasmus en stund.
 Men snart nog ville William ta över och så fick han mysa med sin kusin en lång stund, nöjd var han och stolt över att få hålla honom i famnen själv.
Idag, redan i bilen, sa William att han ville åka traktor med Patrick. Vilken tur då att Patrick gladeligen tog med sig honom ut på åkern. Men jag fick inte följa med för att fota...
Så en förväntansfull kille gick iväg med bonden för att åka i traktorn för första gången i sitt liv!
Oj så glad och stolt han var då han återvände långt senare.
Min lille pojk är inte så liten längre. Mycket mamma-son mys hans det också med.
 Nadja spelade lite memory med William.
Nadja hade också införskaffat kritor som Tina och William glatt använde ute på trappen.
 Min fina och glada syster Tina.
 Vi firade vår pappa idag som fyllde år tidigare i veckan, så förutom mockarutorna vi bakade igår blev det tårta också.
 Senare medan sonen åkte skördetröskan med Patricks pappa så fick jag gosa med Rasmus igen. Han log mot mig några gånger men leendet ville inte fastna på bild.
 Hemfärden påbörjades långt senare än tänkt för att William skulle få åka tröskan som han ville.
Trodde han skulle somna på vägen men han höll ut ända fram till vi körde av E4:an, då slocknade han som ett ljus.
Efter att ha släppt av min gudmor Seija, som också varit hos Nadja idag, så åkte jag hem och bar sedan William in från garaget. Han börjar bli stor och även rätt tung måste jag säga...
En härlig dag hade vi i Nyköping i alla fall, ser fram emot fler mysiga stunder med min underbare son och även med lille Rasmus.
// Sargit

Inga kommentarer: