söndag 25 augusti 2013

Cyckeltur till steningebadet


På eftermiddagen åkte jag iväg med Sanna och William ner till steningebadet.
De blev premiär för mig att cykla med dem i cykelvagnen då det hittills varit M-P som haft dem bakom sig.
Det var rätt tungt även i nerförsbacke, en ny erfarenhet, då jag var tvungen att bromsa hela tiden. Jag hade M-P:s cykel och dess bromsar var lite trögare än på min cykel men då växlarna i min cykel gått sönder så fick jag lov att cykla på herrcykeln.
Anledningen till utflykten var att finska föreningen skulle ha grillning vid stranden, men vi tänkte skippa grillningen och hade med oss annan picknick fika.
Då vi gick runt på stranden och senare på bryggan så fick vi en glad överraskning. Elin och Emma va där med sin farmor.
Stortrollen blev glada såklart.
 William njuter av det kalla vattnet.
 Emma älskar ju att bada så självklart befann hon sig mest i vattnet.
 Snart nog var det dags för lite grillning. Kati hade med sig korvar så att det räckte även till våra troll.
 Efter att ha njutit av korv med bröd, melon, vindruvor och annat gott så lekte barnen ett tag till.
 Sen var det dags att cykla hem igen för att påbörja middagen. Om nerfärden var tung så var hemfärden ännu tyngre...
Sanna och William släppte jag av hos Klara då hon ville leka med dem.
Vi fick överraskningsgäst till middagen. Min vän Jenny från Gävle var på hemvägen och passade på att ta en vilopaus hos oss till vår glädje.
Janiina var lite blyg först men det gick över. Vi var ute på baksidan och tittade på då M-P jobbade.
Upptäckte dock att mitt målande inte är slut än, förra ägaren har spikat upp plankorna på husknutarna asymetriskt, så om vi vill ha de rätt måste jag måla lite av fasaden som kommer fram under de gamla plankorna *suck*
Blev rätt sen middag vilket gjorde att barnen var lite griniga och bråkade lite med varann.
Men då de väl kom i säng så somnade de rätt fort. Så gjorde även jag medan jag nattade Janiina...
// Sargit

Inga kommentarer: