fredag 23 augusti 2013

Bak och bio med stortrollen

Idag var jag med Janiina på förskolan en timma på morgonen, igår var M-P med henne.
Hon var inte lika självständig idag, visst hon lekte men för det mesta ville hon att jag skulle vara med henne i leken. Men då det var dags att gå hem så ville hon inte gå så det bådar väl gott i alla fall.
Eftersom stortrollen var så duktiga i förmiddags och städade sitt rum så fick de vara med och baka moccarutor. Sanna och William börjar på heltid först nästa vecka så det är fortfarande 15tim/v vilket var orsaken till att de var hemma idag.
De var duktiga på att hjälpa till också.
 Jag fick göra det sista själv med att sprida ut glasyren och kokosen på kakan, det för att barnen höll på att äta lunch då kakan skulle tas från ugnen.
Passade också på att göra en liten mängd äppelmos under tiden vi bakade.
Senare på eftermiddagen åkte jag ensam iväg med stortrollen.
Det var dags för vår premiär biobesök. Sanna och William har varit på bio en gång förut med sin moster men jag har aldrig varit med dem.
Var lite orolig att de skulle behöva gå på toa mitt i men denna gång klarade vi oss.
Vi såg på "Hokus pokus Alfons Åberg". Den var jättebra tyckte både jag och barnen.
Efteråt blev det middag på Max efter barnens önskemål.
Sen blev det lite kort titt i affärer igen (liksom innan filmen).
Vi hade en riktigt mysig eftermiddag jag och mina stora älsklingar.
Med oss hem fick vi eltandborstar till stortrollen, t-shirtar till dem, och present till vaari som fyllt år och en liten present även till maken min.
Då vi var klara så åkte vi och hämtade M-P och Janiina från Skepptuna då de varit där eftermiddag/kvällen hos Johan med familj.
Väl i säng så dröjde det inte länge innan alla utom jag sov...
// Sargit

Inga kommentarer: