fredag 30 augusti 2013

Gammelmormor och provsmakning av kokosnöt

Idag blev det en kort dag för mig på jobbet, detta då vi skulle åka och hälsa på min mormor i Hummelsta direkt efter att vi hämtat hem barnen från dagis.
Väl framme så blev det mellanmål och fika och sedan hittade Janiina ett par tofflor som hon hade jättekul med. Hon roade oss andra också.
 Min mormor var pigg och vaken idag och orkade sitta uppe hela vårt besök.
Och hon verkade väldigt glad åt vårt besök.
 Hemma igen, efter middagen som blev något sen, så kom Sanna och William på att de inte hade fått dricka upp sin kokosmjölk från kokosen jag köpt härom dagen.
De har en längre tid tjatat om att de ville prova dricka kokosmjölk från kokos.
Så M-P satte igång att öppna upp dem så de kunde smaka.
Smaken blev INTE godkänd av någon...
Men nu har vi alla provat på det i alla fall.
Fick ett tips från en vän på FB om att vattnet i kokosnöten inte är kokosmjölken utan man gör kokosmjölk genom att riva den och lägga den i friskt vatten ett tag. Så klart vi skulle testa det med!
Så jag påbörjade riva kokos men sen kom nattningen av Janiina i vägen och medan jag var inne hos henne så tog William saken i egna händer.
Bad honom vara försiktigt vilket han var och klarade sig således utan att skada sina små fingrar.
Denna kokosmjölk blev godkänt av trollen så vi gjorde lite till och sen bestämdes det att resten av kokoset skulle fåglarna få äta.
Vi hann med fredagsmys också såklart...
// Sargit

Inga kommentarer: