torsdag 14 februari 2013

sjukstugan fortsätter

Denna vecka har mest handlat om jobb och sjukabarn hemma. Måndag var jag ledig och myste mycket med våra underbara troll. Men har jag haft två intensiva och långa arbetsdagar, varemellan Janiina inte sovit mycket alls på nätterna. Maken tog hand om henne men självklart vaknade jag till o flera gånger.
Igår började då jag känna mig risig och visst fick jag feber också.
Då jag ändå hade svårt att sova då Janiina vaknade tre på morgonen så klev jag upp med henne så maken fick lite sömn iaf.
William har varit hemma denna vecka från dagis och idag fick även Sanna stanna hemma på grund av feber och hosta.
Efter frukost åkte vi hela familjen till öppna mottagningen för kontroll.
Efter övertalning och mutor om glass fick läkarn till slut lyssna på lungorna, kika i hals och öron. William var mer lätt övertalad än Sanna.
Dommen blev "bara" vanliga förkylningar, men fick iaf fylla på med hostmedicin till barnen då den var slut.
Resten av dagen blev jag mer och mer däckad, stackars älskling som fått dra det tunga lasset här hemma. Blev till slut "backjardigans" för stortrollen då orken inte räckte till att underhålla dem.
Att sjukdomar alltid ska komma så olägligt.
// Sargit

Inga kommentarer: