lördag 2 februari 2013

Mellomys

Lördagen började jag med att försova mig då jag glömt sätta väckning och barnen för en gångs skull sov länge. Så fick lite bråttom iväg till mitt styrelsemöte med dansen.
Då jag kom hem på eftermiddagen så blev det lite snabb röj då vi väntade gäster.
Då pappsen lämnade sin kopp lite väl nära passade Janiina snabbt på,

hon blev nog lite besviken då hon upptäckte att den var tom.
Vår vän Micke var också bjuden till oss och medan jag förberedde inför pizza baket så roade sig barnen med hans ipad.
Sen fick alla barnen göra sin egen pizzabit.
Gott blev det och fast herrarna tvivlade på om det skulle räcka (mest Micke tror jag) så blev vi alla mer än mätta, fick till och med en bit över.
Men så klart var tjejerna tvungna att posera "fint" då jag skulle ta kort på dem.
Janiina fick också pizza, fast till efterrätt då. Rättare sagt hon vägrade äta det sista av sin mat då hon såg vad vi hade och talade högljutt om att hon minsann ville också ha.
Efter maten dukade jag fram lite gott inför Melodifestivalen.
Förberedde färdiga godis tallrikar till barnen med ltie smått och gott på.
Det blev lyckat då ingen behövde stress äta av rädsla att bli utan, alla hade ju sin egen tallrik.
Janiina fick också vara med och se på mellot en stund och så klart hon fick lite lördagsgott med innan hon fick gå till sängs.
Sanna och Emma dansade till några av låtarna,
svårt att fånga dem bara då de var väldigt ivriga dansare.
William ville inte dansa, han var nöjd med att bara sitta och titta på.
Mys i storsoffan under omröstningen.
Barnen var så uppe i varv så det var en omöjlighet att få dem att somna, så de fick vara upp sent ikväll.
Det var första gången som Emma och Elin skulle sova över hos oss, så de minsta var nog väldigt spända över det på ett glatt sätt.
Sanna ville att Emma skulle sova bredvid henne så de delade säng, Elin fick extra sängen (den uppblåsbara) som vi placerade i stortrollens rum också.
Alla fyra sov väldigt gott hela natten.
En riktigt mysig kväll hade vi, även om jag inte fastnade för någon låt i tävlingen ikväll.
// Sargit

Inga kommentarer: