fredag 22 februari 2013

Leka turist


Idag efter frukost åkte jag och Kiia iväg för att turista lite.
Jag hade fått för mig att Sigtuna den kan man ju inte missa då man är här som besökare, det är ju så mysigt och fint att gå runt där. Men då vi kom dit så kom jag på att jag inte varit där vintertid förut...
Fanns inte så mycket att se då det var rätt kallt ute.
Så vi tänkte att vi skulle kika runt lite i affärer istället, men det var väldigt varierande öppettider.
Vi var där vid 10.00 och då var det inte många affärer öppna.
Följande tider som affärer skulle öppna såg vi på vår vandring genom staden: 10.00, 11.00, 11.30, 12.00, 12.30, 13.00, 13.30. Inte mycket snack där mellan affärerna inte...
Nåja, vi hade det rätt trevligt i alla fall även om vi inte handlade något.
Jag körde hem Kiia vid lunch och sen åkte jag själv iväg till något som inte var lika trevligt nämligen en (präst) kollegas begravning.
Även om jag ogillar att gå på begravningar så måste jag säga att denna var en väldigt fin begravning, det gör enorm skillnad att ha "kyrkfolk" i bänkarna då det vart enormt stämningsfullt med psalmerna som sjöngs, en helt annan kraft än vad jag känt förr. Vila i frid Per-Olof Persson...
På kvällen kom vaari och Helena över till oss på middag.
Sanna har verkligen blivit förälskad i Roy, hon vill leka och gosa med honom hela tiden, men då William fortfarande är rädd för honom så fick Roy vara i koppel vissa stunder.
En av stunderna ville Sanna hålla i kopplet vilket hon fick.
Självklart blev det lite fredagsmys efter middagen.
Här sitter våra troll och ser på Backyardigans innan läggdags.
Jag och Kiia lämnade hemmet sen för att gå och Nattvandra.
Kiia ville följa med så det fick hon, men efter halva vandringen ångrade hon sig och tillbringade lite tid själv (utan mig) på fritidsgården istället med några ungdomar. Modigt gjort då hon ju inte kände några där.
Det var en ovanligt lugn kväll så vi gav upp rätt tidigt så vi var hemma redan efter tolv. Men skönt var det att komma ut och röra på sig igen, det var länge sen.
Jag var så trött efteråt så jag råkade somna i soffan då jag och M-P såg på "Constantine" som gick på tv.
// Sargit

Inga kommentarer: