onsdag 6 februari 2013

Pulkabacke och snögubbe

Idag tog jag en kort dag på jobbet och kom hem lagom till mellanmålet.
Stackars maken har blivit förkyld så jag tog alla barnen med mig ut på lite snölek så att han fick vila lite.
Alla tre älskade det!
Jag drog Janiina upp och ned för backen, det var blöt snö så det gled lite dåligt nerför.
Men efter några åk började det bli bättre glid.
Plötsligt ville Sanna putta på Janiina, så det fick hon. Jag drog upp och hon puttade ner.
William åkte själv flera gånger men på hemvägen var han trött så jag fick dra honom i snowracern medan Sanna drog Janiina i pulkan.
Senare drog jag både honom och Janiina.
Väl på vår framsida bestämde vi för att bygga en snögubbe.
Vi satte genast igång medan Janiina utforskade snön själv. Hon gick lite fram och tillbaka och så satte hon sig ner då och då.
Både Sanna och William orkade rulla sina snöbollar men inte någon lång stund.
Så vår snögubbe blev väldigt liten, men lika nöjda var barnen för det.
De sa tydligt att den skulle ha morot till näsa och knappar till ögon, knappar visade sig vara stenar de menade.
En härlig dryga timmen var vi ute.
Kvällen gick åt att packa barnens saker inför resan imorn då M-P planerat att köra upp till Umeå med barnen efter att han hämtat hem barnen (resan blev dock inställd senare).
// Sargit

Inga kommentarer: