torsdag 7 februari 2013

Sjukstuga - ändrade planer

Syackars maken blev bara sämre och sämre så på morgonen insåg vi att resan fick skjutas upp lite.
Jag lämnade stortrollen på dagis så att han slapp gå ut på morgonen.
På vägen stannade vi till vid den översnöade gubben och putsa lite på honom så att ögonen kom fram igen.
Jag smet från jobbet på eftermiddagen, tog lång lunch, så att jag kunde hämta Sanna och William från dagis. Allt för att underlätta för maken.
Sen jobbade jag till sen kväll.
Då resan deras blev inställd så var barnen lite besvikna, men det lättades något då de hörde att farmor skulle flyga ner till oss istället. Hon tyckte synd om sin son som skulle bli gräsänka under helgen fast han var sjuk.
Själv skulle jag på konfirmationsläger fredag till söndag.
Kändes skönt att veta att maken skulle få hjälp medan jag var borta.
// Sargit

Inga kommentarer: