söndag 3 februari 2013

Plättar är gott

Vet inte vad det berodde på, om det var tryggheten av att vara flera i samma rum eller vad, men alla verkade sova väldigt gott på natten.
Blev en mysig förmiddag med mera lek och bus, Janiina var inte sen att hänga på och hon ville självklart klättra upp på madrassen /sängen som Elin sovit i. Tur att hon numera vet att hon ska ta ner fötterna först och inte huvet då hon ska ner.
Idag fick Janiina bekanta sig med "plastlådan" i köket, det var väldigt roligt tyckte hon.
Under tiden fick jag hjälp av Elin att förbereda lunch,
medan trion var ute och härjade. Först på framsidan sen på vår bakgård.
Lunchen blev väldigt uppskattad av alla.
Janiina fick äta sina första plättar till efterrätt, blir garanterat inte de sista!
Hon fullkomligt slukade i sig dem och ville ha mer, hon trök nog i sig en fyra stycken om inte mer...
M-P åkte iväg till dansen precis före maten var klar och i samma veva kom Lina och Thomas till oss.
Efter maten och då Janiina sovit lite så åkte Beutlers hem och jag och barnen tog oss till bussen.
Första anhalten blev valsta ica och sedan promenerade vi till min pappa.
Resten av eftermiddagen/kvällen tillbringade vi där och åkte hem först då det började närma sig läggdags.
Jag hjälpte till med nattningen och sedan blev jag hämtad av min pappa då jag skulle sova över där eftersom jag och Helena hade tidig avgång på måndag morgon.
// Sargit

Inga kommentarer: