tisdag 19 februari 2013

Emma 4 år

Idag fyllde vårat gudbarn Emma 4 år.
Då Sargit jobbade hela dagen så blev det upp till mig att inhandla födelsedagspresent, vilket är ganska ovanligt.
Men jag tog med barnen till Stinsen i Häggvik för att se om vi kunde hitta något.
Valet föll snabbt på lite olika halsband och armband.
När det var avklarat var det dags att hitta nåt att äta, vilket även det gick ganska fort då både Sanna och William ville ha spaghetti.
Då även Janiina tycker om pasta blev det ganska enkelt att beställa.
Tyvärr hade jag glömt Janiinas haklapp i bilen, vilket jag inte upptäckte förens vi satt vid bordet.
Det får bära eller brista tänkte jag och ställde fram en tallrik med spaghetti och köttfärsås till henne.
Oj, vad det brast.
Janiina kladdade ner i princip allt hon kunde nå inklusive sig själv, så det blev ett digert saneringsarbete när vi var klara.
Där efter styrde vi färden mot det Beutlerska hemmet för att gratta födelsedagsbarnet.
Det blev en ganska trevlig avslutning på dagen, och barnen fick leka av sig lite.
Här ser ni födelsedagsbarnet själv, dagen till ära passade hon på att bli sjuk.
Sen gick klockan jättefort och vi fick åka hem så att jag kunde natta barnen

//M-P

Inga kommentarer: